26 stycznia 2017 | 8 komentarzy

Co jem w ciągu dnia? Daily Foodbook #1

Dziś na blogu pierwszy wpis z cyklu ” Co jem w ciągu dnia” . Bedę Wam  w nim pokazywać, jak wygląda mój codzienny jadłospis. Na co dzień w mojej diecie przeważają produkty zdrowe, naturalne , w większości wegetariańskie i wegańskie. Nie liczę kalorii, a jedyne na co zwracam uwagę to indeks i ładunek glikemiczny. We wpisach znajdziecie też zawsze kilka zasad, którymi kieruję się przygotowując posiłki.
Przed śniadaniem – woda z cytryną 7.30

Pierwszą rzeczą, jaką robię rano gdy idę do kuchni jest wypicie szklanki wody.  Wodę lekko podgrzewam i dodaję do niej wyciśnięty sok z  jednej cytryny lub z limonki. Woda z cytryną zdrowo pobudza nasz organizm do całodniowej pracy i oczyszcza wątrobę.

Śniadanie 8.00 
Śniadanie to dla mnie obowiązkowy posiłek w ciągu dnia. Zazwyczaj jest  ono dosyć duże i bardzo pożywne. Zawsze dbam o to by  zapewniało mi energię na wiele godzin.   Najczęstszym śniadaniowym wyborem są u mnie owsianki, jaglanki, amarantusanki itp. Poniżej owsianka na mleku migdałowym z jabłkiem, cynamonem, odrobiną imbiru, migdałami, siemieniem lnianym, łyżką ziaren słonecznika i pestek dyni.

IMG_4568

Po śniadaniu ok 9.00 rano zawsze  piję kawę, czarną albo z mlekiem migdałowym.

IMG_2731

Drugie śniadanie 12.00
To czas kiedy jem  owoce lub orzechy, np. dwa jabłka, pomarańcze, mandarynki  garść orzechów.

IMG_4571

Obiad 16.00 

Przy tworzeniu obiadu kieruję się tym, na co w danym dniu mam ochotę. Staram się zawsze mieć w kuchni dużo warzyw, tak aby z łatwością przygotować z nich obiad. Dziś zjadłam pełnoziarnisty makaron penne z tuńczykiem i kaparami przepis tu (klik)

IMG_3554-300x200

Kolacja 19.30 – 20.00

Na kolację najczęściej jem sałatki.  Mix sałat, pół awokado, sok z cytryny, zioła

saladka avokado2

Podsumowanie:

Moje jedzenie musi być:

  • Proste – nie lubię skomplikowanych przepisów
  • Szybkie do przygotowania – nie lubię spędzać zbyt dużo czasu w kuchni
  • Zdrowe – tzn. pełne składników odżywczych
  • Pożywne – tak, abym za chwilę nie była głodna

W posiłkach, które jem na co dzień główną rolę odgrywają  warzywa,owoce, pełnoziarniste makarony, kasze i dobre tłuszcze. Zwykle jem trzy duże posiłki i jedną małą przekąskę. Taki sposób jedzenia sprawdza się u mnie najlepiej.  Nie podjadam pomiędzy posiłkami, a jedynie napoje, które zazwyczaj piję, to mnóstwo wody i przeróżnych ziołowych herbat.

  • U mnie się sprawdza 5 lub 6 posiłków dziennie nawet – co osoba, to inna metoda, ważne że nie jesteś głodna! 🙂 Ten obiad wygląda super, aż się głodna zrobiłam 😀

    • Dokładnie:) Najważniejsze to słuchać swojego organizmu i dostosować ilośc posiłków do swoich potrzeb.

  • Same pysznosci 🙂 ja wole mniej posilkow, za to wiekszych 🙂

  • Lula

    Można wjedziecie ile masz mniej więcej wzrostu?

  • Mario21

    Dobrze wiedzieć jak wygląda Twój plan dnia, pozwolę sobie też z niego korzystać 😉 Teraz dodałem do diety kaplanex aby waga szybciej spadła niż obecnie. Z nim 12 kilogramów w miesiąc.

  • Marlons

    Bardzo fajny spis potraw na cały dzień. Mi się wprawdzie wszystkich posiłków nie udaje zrobić takich pięknych, ale chociaż obiad się staram. Kupuję dobrej jakości produkty na https://polskarozasklep.pl/ i coś tam zawsze przyrządzę.

  • Bardzo ciekawy jadłospis. Każdy posiłek jest zbilansowany i pożywny. Warto ten spis wykorzystać.

  • Bartek Walur

    fajne inspiracje, mi uregulować jadłospis przyznam pomogł taki po prostu robot kuchenny, robie sobie jakies smaczne rzeczy na dzień do prozdu dużo past, typu humus, ale tez co weekend jakiś zdrowy chleb wnim robie, kohersen mycook, jest bardzo mocny wiec polecam, silnik nie wyje po miesiącu:P