15 września 2014 | 3 komentarzy

Schudnij bez liczenia kalorii – Jadłospis Dzień#13- Poniedziałek

Zapraszam na kolejny tydzień z moim menu i moimi jadłospisami. Jeśli chcecie zacząć jeść zdrowo, schudnąć bez konieczności liczenia kalorii i spróbować mojego sposobu odżywiania, nie musicie zaczynać od jadłospisu pierwszego.  Możecie zacząć od dowolnego, w każdej chwili. Ja swoje odżywianie oparłam na produktach o niskim indeksie glikemicznym. Spożywanie tych produktów zapewnia mojemu organizmowi stały poziom cukru. To właśnie to gwarantuje mi dobre samopoczucie i właściwe funkcjonowanie, nie powoduje napadów głodu i pozwala utrzymać wagę.

Koniecznie przeczytajcie:

Jak schudnąć i mieć płaski brzuch bez liczenia kalorii, intensywnych ćwiczeń i bez wspomagaczy?

Jak schudnąć i mieć płaski brzuch bez liczenia kalorii, intensywnych ćwiczeń i bez wspomagaczy?- część 2

I pamiętajcie o podstawowych zasadach:

  • Spożywajcie 3 główne posiłki w ciągu dnia (śniadanie, obiad, kolacja) i 1 mniejszy
  • Jedzcie regularnie o tych samych porach , co ok. 4 godziny
  • Zaczynajcie dzień od pełnowartościowego śniadania
  • Wyeliminujcie  produkty o indeksie glikemicznym powyżej 75,  w ograniczonych ilościach jemy te powyżej 50.  Jeśli chcecie schudnąć warto przez pierwsze miesiące jeść tylko te produkty, których indeks glikemiczny jest mniejszy niż 50
  • Unikajcie nasyconych kwasów tłuszczowych. Stosujcie dobre jakościowo tłuszcze czyli  kwasy tłuszczowe wielonienasycone omega 3 (występujące na przykład w rybach) oraz kwasy tłuszczowe jednonienasycone (na przykład oliwa)
  • Pijcie dużo wody, zielonej herbaty, herbat ziołowych

Jadłospis Dzień #13 – Poniedziałek

Śniadanie – Jajecznica z 3 jajek, 2 pomidory

Lunch/Obiad – Kanapki z tuńczykiem – 2 kromki chleba żytniego, delikatnie posmarowanego masłem, z sałatą ja użyłam rukoli, do tego 100g tuńczyka wymieszanego z łyżeczką jogurtu greckiego i zielonym ogórkiem pokrojonym w cienkie plasterki

5479233673_1b77879560

 Przekąska – 2 jabłka

 Kolacja – Pierś z kurczaka z brokułami i komosą ryżową.

4598962318_c2af15f4d5

Pierś z kurczaka rozbijamy delikatnie solimy, posypujemy ziołami ( bazylia, tymianek, oregano), delikatnie skrapiamy oliwą z oliwek i odstawiamy na 15 minut. W tym czasie rozgrzewamy piekarnik, piers zawijamy w folię i pieczemy ok 30 minut w temperaturze 180 stopni. W międzyczasie gotujemy brokuły i pół szklanki komosy ryżowej.

  • pyszne posiłki, nie jadłam jeszcze komosy – mój błąd!

  • Pola

    stosuję się, stosuję się do zdrowego odżywania, ale i tak słodkości muszą mnie zgubić:)

  • Ale smakołyki! I dlaczego teraz tu wlazłam, dopadł mnie wielki głód. 😀