24 czerwca 2013 | 4 komentarze

Zdrowy styl życia w trakcie wakacji…Czy to możliwe?

Nareszcie mamy lato. Piękną pogodę i więcej wyjazdów. Więcej wylegiwania się, więcej relaksu i więcej jedzenia! Podczas podróży, zaczynamy zachowywać się inaczej niż na co dzień, porzucamy nasze zwyczaje, nawyki, przyzwyczajenia, sposób odżywiania, codzienna rutynę. I bardzo często też powracamy do starych nie do końca zdrowych nawyków żywieniowych.
Nie nie nikt zapewne nie narzeka…Ale każdy komu nie obca aktywność fizyczna i zdrowy styl życia nie chce wszystkiego zaprzepaścić.
Uwielbiam podróże i myślę, że wszyscy powinniśmy podróżować. Relaks i odpoczynek  na pewno są dla nas ważne. Ale warto też pamiętać o tym aby całkowicie nie zatracić się podczas podróży . Na prawdę warto w tym czasie, słuchać swojego ciała.
Zbyt wiele obfitych kolacji… Zbyt wiele drinków przy basenie…Za dużo słońca…Wszyscy wiemy, jak to jest gdy po tych wszystkich zbyt wiele nasze ciało,następnie mówi: „Dość!”
Niektórzy z Was mogą powiedzieć: „Czy nie po to są wakacje ?” 
Oczywiście, że tak. Relaks jest nam niezbędny, ale ważna jest też równowaga!
Zbyt obfity obiad –  zjedzmy zdrowe sałatki zamiast następnego posiłku. Zbyt dużo słońca – włóżmy kapelusz i użyjmy większego filtru. Nie należy ignorować tych sygnałów wysyłanych przez nasz organizm. Wówczas na pewno wrócimy z wakacji wypoczęci, zrelaksowani, pełni nowych sił i energii.
Zdrowe porady na wakacje:
     Postarajcie się, zapewnić sobie 8 godzin snu.
     Pijcie dużo wody podczas podróży zwłaszcza, podróżując samolotami
    Jedzcie tak zdrowo, jak to możliwe- Wiem, że to wakacje …. Ale miejcie ze sobą zawsze paczkę zdrowej przekąski jeśli wiecie, że będziecie na lotnisku lub w samolocie przez więcej niż dwie godziny.
    Rozciągajcie się, chodźcie na spacery. Wystarczy niewielki ruch, a robi to wielką różnicę.
    Bawcie się! Cieszcie się swoim znajomymi i rodziną.
Zdrowe przekąski ułatwiające podróżowanie:
  • migdały
  • pistacje
  •  ciasteczka/batoniki owsiane
  •   rodzynki
  • suszone morele, śliwki, banany, jabłka, żurawina
  • świeże owoce (np. banany wybieraj bardziej zielone, by mogły dłużej przetrwać)
  • warzywa tj. seler naciowy, ogórek
  • orzechy włoskie, laskowe
  •  pestki dyni
  •   nasiona słonecznika
  •  ugotowane wcześniej danie
  •  sałatki, surówki

Podróżujcie, kochajcie swoje życie, słuchajcie swojego ciała i znajdźcie równowagę. Udanych wakacji! Czy macie już jakieś plany na ten czas?