22 stycznia 2016 | 2 komentarzy

Jak schudnąć 5 kilogramów?

Dziś chciałam pomóc Wam odpowiedzieć na najczęściej zadawane mi przez Was pytanie, a mianowicie „JAK SCHUDNĄĆ 5 KILOGRAMÓW?„.Pytanie to powinno jednak brzmieć nieco inaczej. Jak zgubić te 5 kilogramów raz na zawsze.

48a049c7df616e810040c1d457bb36d0

Odpowiedź na nie jest bardzo bardzo prosta. Trzeba raz na zawsze przestać stosować jakiekolwiek diety cud, a  zmienić swoje nawyki żywieniowe, zmienić swój sposób odżywiania. NA ZAWSZE! Nie na miesiąc, nie na tydzień tylko raz na zawsze. Musicie zdać sobie sprawę z tego, że to co i jak jemy ma wpływ na nasze zdrowie i na to jak wyglądamy i ile ważymy. Aby więc schudnąć musicie zacząć ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ.

Pamiętajcie, że właściwe zdrowe odżywianie to 70% sukcesu, kolejne 30% to aktywność fizyczna.

A więc co zrobić aby schudnąć?

  • Na samym początku proponuję Wam zapoznać się z zasadami żywienia i sprawdzić, czy nie popełniacie podstawowych błędów żywieniowych, aby w przyszłości uniknąć nadwagi. Jemy 3-4 posiłki dziennie, w miarę równych odstępach czasowych
  • Zacznijcie wprowadzać zmiany powoli, tak abyście nie stracili motywacji.
  • Pamiętajcie, że posiłki powinny być lekkie. Unikajcie smażenia.
  • Zawsze jedzcie śniadanie, proponuję tu  owsiankę, jogurt naturalny z płatkami owsianymi, siemieniem lnianym, suszonymi owocami lub orzechami, omlet z mąki pełnoziarnistej z warzywami lub po prostu pełnoziarnistą kanapkę z dodatkiem białkowym – chudą wędliną, rybą czy chudym lub półtłustym nabiałem- i oczywiście z warzywami. Na przekąski  najlepiej sprawdzają się i owoce, orzechy, jogurty, kefiry czy maślanki naturalne lub sałatki zrobione w domu (skropione oliwą lub z jogurtem). Obiad powinien składać się z węglowodanów złożonych czyli kaszy, makaronu pełnoziarnistego, ryżu dzikiego czy ziemniaków – bez dodatku tłuszczu, białka (2-3 razy w tygodniu ryby, także tłuste, 2 razy w tygodniu mięso – drób, cielęcina, ale również chude części mięsa czerwonego i 2 razy w tygodniu nasiona strączkowe – fasola, cieciorka, groch, soczewica itp.) oraz warzyw. Na kolację natomiast najlepiej zjeść posiłek białkowy, który nasyci nasz organizm i przed snem nie będzie nas ssało w żołądku. Może to być posiłek gotowany np. ryba z warzywami czy pasta twarogowo-jajeczna z chlebkiem razowym.
  • Unikajcie słodyczy, napojów gazowanych, fast foodów, nadmuchanych bułek, białego pieczywa, chipsów i innych słonych przekąsek
  • Pamiętajcie o odpowiedniej ilości płynów (minimum 2 l dziennie).
  • Pamiętajcie o aktywności fizycznej, która przyspiesza przemianę materii  oraz polepsza ogólny stan zdrowia. Ruch jest niezmiernie ważny w utracie masy ciała oraz w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Polecam ćwiczyć 3 razy w tygodniu po około 1 godzinie. Jest to czas odpowiedni, aby tkanka tłuszczowa zaczęła się spalać. Najlepsze są ćwiczenia wykonywane średnio intensywnie, tak aby dostać lekkiej zadyszki, ale nie padać z nóg, ponieważ wtedy tkanka tłuszczowa nie będzie się spalać. Proponuję  bieganie, jazdę na rowerze, pływanie, ale najlepiej jak znajdziecie ćwiczenia które nie znudzą Wam sie za szybko i najbardziej będą Wam odpowiadać. Do tego można dodać codzienną gimnastykę po około 15 minut.
  • Pamietajcie o swoim celu i swojej motywacji. Powinno to być zdrowie, dobre samopoczucie, dobre wyniki badań lekarskich, brak problemów z podwyższonym cholesterolem i cukrem, lepsza sylwetka, ładna cera, włosy, paznokcie. Utracone kilogramy to tak naprawdę efekt uboczny. ZDROWE ODŻYWIANIE POWINNO STAĆ SIĘ SPOSOBEM NA ŻYCIE A NIE TYLKO SPOSOBEM NA TO BY SCHUDNĄĆ!
  • Trafne uwagi 🙂 grunt to samozaparcie i stanowczość w dążeniu do celu 🙂

  • FIT FRIENDS POWER

    Super post, daje do myślenia. Dobrze komponuję się z tym o czym dziś pisałam u siebie na blogu – bez odpowiednio zbilansowanej diety efekty będą marne.
    Dopiero zaczynam, więc miło mi będzie jeśli wpadniesz do mnie http://fitfriendspower.blogspot.com/ 🙂